A short questionnaire to assess changes in lifestyle-related behaviour upon stressful situations: translation, cultural adaptation, and validation study
Pinto, E.Costa, S.Irving, S.Gomes, A.Martins, A.Correia, M.(2023)
, A short questionnaire to assess changes in lifestyle-related behaviour upon stressful situations: translation, cultural adaptation, and validation study
, Acta Médica Portuguesa.
Article
Understanding the motives behind the consumption of organic products in North Portugal
Penalba-Sánchez, L.Claro, R.Pinto, M.Pinto, E.Oliveira-Silva, P.(2023)
, Understanding the motives behind the consumption of organic products in North Portugal
, Frontiers in Sustainable Food Systems.
Impact of the COVID-19 pandemic on the mental and physical health and overall wellbeing of university students in Portugal
Machado, B.Pinto, E.Silva, M.Veiga, E.Sá, C.Kunz, S.Oliveira-Silva, P.Martins, A.Gomes, A.Almeida, A.Sá, L.Correia, M.(2022)
, Impact of the COVID-19 pandemic on the mental and physical health and overall wellbeing of university students in Portugal
, PLoS one - 5.
Formosinho, J.Machado, J.(2018)
, Do ensino primário à educação básica
, Medi@ções - 1.
Article
Equipas educativas e comunidades de aprendizagem
Machado, J.Formosinho, J.(2016)
, Equipas educativas e comunidades de aprendizagem
, Revista Portuguesa de Investigação Educacional.
Article
A regulação da educação em Portugal: do Estado Novo à Democracia
Formosinho, J.Machado, J.(2013)
, A regulação da educação em Portugal: do Estado Novo à Democracia
, Educação, Temas e Problemas.
Article
Formação de professores em Portugal, culturas de colaboração e gestão integrada do currículo
Machado, J.Formosinho, J.(2012)
, Formação de professores em Portugal, culturas de colaboração e gestão integrada do currículo
, Educere et Educare.
Article
Supervisão da prática pedagógica e colegialidade docente: a perspetiva dos candidatos a professores
Formosinho, J.Machado, J.Mesquita, E.(2012)
, Supervisão da prática pedagógica e colegialidade docente: a perspetiva dos candidatos a professores
, Revista Portuguesa de Investigação Educacional.